Søk i denne bloggen

fredag 16. desember 2011

Juletrær



I stedet for å lage pepperkakehus i år hadde jeg heller lyst å lage juletrær! Enklere å sette sammen og like gøy og varierende å pynte. Jeg synes at et eller to slike trær er en perfekt julepresang til en som har alt! Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal pakke dem i cellofan og gi vekk eller la dem stå.... Får se på søndag.

Brukte oppskrift på sirupsnipper fordi jeg hadde den for hånden. Kan bruke vanlig pepperkakedeig også! Jeg har brukt stjerneformer i tre forskjellige størrelser, og 2-4 av hver størrelse oppå hverandre.

Pyntes før montering

Pyntet først pepperkakene med melisglasur av en pisket eggehvite ispedd melis til en tykk glasur. Kakene er pyntet med perler, kakestrø, knuste peppermyntedrops og Smarties. Stjernene er montert oppå hverandre med en liten klump marsipan mellom hver stjerne for å få litt luft mellom dem. Marsipan og kaker er limt sammen med samme glasur som de er pyntet med.

Juletre 1: pyntet med Smarties

Juletre 2: Pyntet med rosa, grønne og sølvperler

Juletre 3: Pyntet med knuste pepperpyntedrops

Juletre 4: Pyntet med gullglittter
 


Kan vi kalle fire trær en skog?

2 kommentarer: