Søk i denne bloggen

mandag 14. januar 2013

Miss Januar: ovnsbakt fisk med pistasjnøtter

I samarbeid med Matbloggsentralen utlyste Coop i høst en konkurranse om å få være månedens blogger i deres kalender for 2013. Jeg var så heldig å vinne desember, og har fått oppskriften min på trykk i kalenderen. Er derfor veldig opptatt av denne kalenderen, og har bestemt meg for å prøve alle rettene, og blogge om det.

Først ut er Mona's Kjøkkenskriverier med "Ovnsbakt breiflabb med pistasjnøtter" og oppskriften finnes her: http://coop.no/Tips-og-rad/Mat-og-oppskrifter/Oppskriftene/Ovnsbakt-breiflabb-med-pistasjnotter/

Bilde: coop.no

Jeg brukte torsk fra egen fryser i stedet for breiflabb, først og fremst fordi Coop dessverre ikke kunne opplyse om slaktedato for fisken de hadde i fiskedisken (bu for Coop i den saken!) Da ville ikke jeg kjøpe den. I hvert fall ikke når jeg hadde gratis, god torsk i fryseren.

Dett er en rett som egner seg i en travel hverdag. Den er enkel å lage, få ingredienser og ferdig på ca en halvtime. Pistasjnøtter smakte utrolig godt på fisken, en vinnerkombinasjon. Min anbefaling er å koke blomkål og brokkoli for seg eller bruke veldig små buketter, med mindre man ønsker grønnsakene lite kokte. Ellers er dette et godt måltid som også kan nytes i helgen hvis man ønsker god mat på bordet fort. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar