Søk i denne bloggen

fredag 15. oktober 2010

Velkommen!!

Jeg elsker å lage mat! Jeg får som regel skryt av det jeg lager, og liker å dele mine matopplevelser. Jeg henter inspirasjon over alt: kokebøker, avisreportasjer, matprogrammer på TV og det jeg får servert av andre og på restaurant. Jeg har mange venner som også er opptatt av mat, og som er dyktige på kjøkkenet. Når jeg deler deres retter kommer jeg alltid til å gi dem kred som fortjent.

Jeg opptatt av å spise sunt og variert. Jeg har tre små barn, alle i barnehage, i tillegg til full jobb som leder i en relativ stor bedrift. Det betyr at tiden fra vi kommer inn døren til maten står på bordet ikke bør overstige 30 minutter. Det er en utfordring når jeg foretrekker å lage alt fra bunnen av. Jeg har måttet senke listen et par hakk etter at tidsklemmen tok meg, og tyr nå av og til til hel- og halvfabrikat. Men i helgene prøver jeg å bruke litt mer tid på kjøkkenet og lage deilige husmannsretter helt fra bunnen av. Med masse grønnsaker!!!

Dessert er viktig! En venninne av meg sier at hovedretten bare er oppvarmingen til desserten. Jeg er sjokoman, og en god dessert bør innholde sjokolade. Ungene får som regel en liten dessert etter middag hver dag: druer, jordbær, en drops, en kjeks eller en liten skål med is eller annen dessert. Men bare hvis de spiser opp all maten sin. På denne måten får jeg dem til å spise det meste! Selv tasr jeg to små ruten mørk sjokolade rett etter maten. Da er jeg fornøyd, og det holder resten av kvelden!

Håper jeg med denne bloggen kan inspirere andre småbarnsforeldre til å lage gode og sunne retter, og er alltid åpen for tilbakemeldinger og råd og tips. Den første utfordringen jeg vil slenge ut er: hvilken middagsrett kan man lage fra bunn på 10-15 minutter? Jeg ønsker også å dele gode ideer til litt flottere retter til fest, klubb, besøk og barneselskap!!

1 kommentar:

  1. Helt fantastisk, zoetje. Dette blir bra og jeg gleder meg til a hjelpe deg og vaere en provekanin. Jeg er bortskjemt med maten du lager og na skal alle for lov a opleve det samme!

    SvarSlett